האם חובה לבטח טרקטורונים?

מי מאתנו שמכיר את רוכבי הטרקטורונים, יודע כי רוכבים רבים נוסעים על כלי הרכב ללא ביטוח חובה. העדר ביטוח חובה עלול להוביל למגוון בעיות, שאנו לא רוצים להיות חלק מהן. אז מהן ההשלכות והסכנות הטמונות בנהיגה על טרקטורון ללא ביטוח חובה? התשובות בהמשך.

 

מדוע חלק מרוכבי הטרקטורונים נוהגים ללא ביטוח?

בכל הנוגע לשאלה זאת, רוכב הטרקטורון שנוהג ללא ביטוח, יטען בדרך כלל כי ביטוח הוא הוצאה שלא נחוצה. הרוכבים, שמקלים ראש בחשיבות ביטוח חובה, במרבית הפעמים חושבים שלא יתפסו, ושאם יפגעו – יתרצו את הפגיעה בתאונה שלא קשורה לרכיבה על הטרקטורון. רוכבים אלה יתרצו את העדר הביטוח בכך שהם נוהגים בשטח בו לא נמצאות רשויות האכיפה.

עם זאת, סיבות ותירוצים אלה אינם תקפים בזמן אמת כאשר יגלו אותם רוכבים כי הם מסובכים בבעיות קשות משום שרכבו ללא ביטוח.

אבל מהי החשיבות של רכיבה על טרקטורון עם ביטוח חובה?

על מנת להבין את החשיבות של הביטוח, חשוב להבין מהי המשמעות של ביטוח חובה. ביטוח חובה הינו ביטוח המכסה נזקי גוף והוא ביטוח שנועד לכל הנהגים בכלי הרכב השונים, ובמקרה זה נהגי הטרקטורון. על מנת לנהוג בצורה חוקית, יש לבצע ביטוח חובה לנהג הטרקטורון, ולדאוג שהוא יהיה בתוקף.

כיצד עושים ביטוח חובה?

ביטוח חובה נעשה על ידי חברת הביטוח שתספק לכם את ההצעה הטובה ביותר, בדרך כלל המחירים נמצאים בסקאלה דומה, ועל מנת לתקף את הביטוח יש לשלם את הפרמיה בנוסף להנפקת הביטוח אצל החברה, וזאת בסניפי הדואר או בבנק.

מה המשמעות של נהיגה ללא ביטוח?

נהיגה ללא ביטוח חובה היא עברה שעלולה להוביל להעמדה בדין, והיא נחשבת עברה פלילית. בכל הנוגע לעונש על נהיגה בטרקטורון ללא ביטוח, ניתן לקבל קנס כספי גבוה, ואפילו שלילת הרישיון. עם זאת, חשוב לשים לב שלא הקנס או ששלילת הרישיון אינם המקרה הגרוע ביותר, אלא דווקא העדר הביטוח והפיצויים במידה וניזוקתם בנהיגה על הטרקטורון וכעת ישנם נזקי גוף שנגרמו בתאונה שנעשתה עם כלי הרכב.

העדר פיצויים

העדר פיצויים במקרה של פגיעה וללא ביטוח חובה, יכולים להגדיל את סף הכאב הנפשי והפיזי של הרוכב. הרוכב, שלא מקבל פיצויים יפסיד ימי עבודה, יחויב בהוצאות רפואיות, ויוותר עם אחוזי נכות שאינם מכוסים על ידי הביטוח. אנשים רבים שנפגעו בתאונת דרכים בזמן רכיבה על טרקטורון, שילמו אלפי שקלים על הוצאות רפואות וזאת משום שלא היו מבוטחים בביטוח חובה.

אז אם אפגע, לא יטפלו בי?

במקרה של פגיעה, בוודאי שתקבלו טיפול רפואי גם בהעדר ביטוח. אך הטיפול יתבצע על ידי קופות החולים ובתי החולים על פי חוק הבריאות הממלכתי. עם זאת מדובר רק בטיפולים הנמצאים בסל הבריאות, וטיפולים חריגים שתזדקקו להם ישולמו על ידיכם, כמו גם טיפול סעודי במידה וחלילה תזדקקו לו.

הסיכון בתביעות

מלבד ההעדר הטיפולים והתשלומים הגבוהים שיצטרך לשלם מי שאין לו ביטוח, ישנה גם סכנה של תביעות מצד ג' שיוגשו במידה ונגרמו נזקים לצד שלישי בעת התאונה. מי שלא מבוטח בביטוח חובה, יצטרך לשלם הוצאות פגיעה גם לאדם שנפגע בעת התאונה, בין אם מדובר באשמת רוכב הטרקטורון ובין אם לאו. הנפגע יפנה לאיגודים שיסיעו לו על מנת לקבל פיצוי כמו גופי ממשלה, שיתבעו לאחר מכן את רוכב הטרקטורון. לכן חשוב לדאוג לביטוח חובה המכסה גם מקרים מסוג זה.

מקרי ביטוח שנידונו בבית המשפט

אם אתם רוכבי טרקטורון שעדיין נמצאים בגישה של 'לי זה לא יקרה' – חשוב לדעת שתביעות ביטוח קורות, והרבה. אנשים שנפגעו על ידי טרקטורון תבעו דרך איגודים שונים סכומים של מיליון שקלים ויותר מרוכב הטרקטורון שלא היה מכוסה בביטוח, וזאת לאחר ששולמו לנפגע הפיצויים מהמדינה או מכל איגוד אליו היה שייך.

גם מקרים שבהם נוהגים בטרקטורונים דרך חברות טיולים ללא ביטוח, הגיעו לבית המשפט בו נוהג הטרקטורון ולא חברת הטרקטורונים היה צריך לשאת בעול התשלום לתובע. לכן חשוב לבדוק כי החברה שמוציאה לטיולים טרקטורונים מבטחת אתכם בביטוח חובה. עוד מקרה שקרה בהעדר ביטוח הוא מקרה של אדם שקיבל משכנו, טרקטורון לטיול קצר במושב מבלי שידע שאין לטרקטורון ביטוח חובה. בית המשפט קבע כי כאשר קיימים יחסי קרבה וידידות אדם יכול להניח שמי שנותן לו לרכב על טרקטורון דאג לביטוח חובה תקף.

באותו מקרה נקבע שמאחר ומדובר בשכן שביקשו ממנו רשות לעשות סיבוב קצר בטרקטורון בתוך המושב, ניתן היה להניח שיש לו ביטוח חובה, וכעת על הרוכב לתבוע את שכנו בעל הטרקטורון על נזקי הגוף שנגרמו לו. בגין מקרים מסוג זה, ומקרים שיכולים לקרות שעלולים להפוך את החוויה של טיול כיפי עם טרקטורון לסיוט של חייכם, אנו ממליצים לעשות מיד ביטוח חובה שתהיה בתוקף בכל ימות השנה, ולדאוג כי רק אתם תרכבו על הטרקטורון בהתאם להנחיות הביטוח.

Loading...
מעבר לסרגל הכלים